Пријава/Регистрација | Форум |Редакција |Претплата

Будућност је почела


ЛАКО И БРЗО

           
„Снепчет” је друштвена мрежа коју воле млади, будући да се све поруке и фотографије бришу „саме од себе” за десетак секунди, а и зато што не желе да деле исту мрежу („Фејсбук”) с родитељима


ад се мало боље размисли, постаје јасно колико је све било запањујуће логично и једноставно. Требало је само сетити се општег дружења – наравно, онда када су се стекле одговарајуће околности за то. Јер, с једне стране, ту смо ми, људи, који као друштвена бића осећамо непрекидну жељу да се међусобно повезујемо, а са друге, ту је интернет који је то омогућио.
   Никада лакше и никада брже у историји човечанства. Потреба за оним што се данас назива друштвеним мрежама наметала се сама по себи. Тако су настали: Facebook, Twitter, YouTube, Linkedln, Google+, Instagram, да поменемо само најпознатије. У последње време, посебно међу припадницима млађе генерације, вртоглаво расте омиљеност „Снепчета” (Snapchat).


ва друштвена мрежа настала је 2011. године као семинарски рад Евана Спигла и Реџија Брауна, студената дизајна на универзитету Стенфорд. Убрзо им се придружио и Роберт Боби Марфи који је, за разлику од њих двојице, био програмер. Намера им је била да направе апликацију за размену фотографија које не би трајно остале на интернету, већ би се после десетак секунди саме избрисале!  Међутим, на представљању, колеге студенти махом су лоше реаговали на такву замисао. То је највероватније био разлог због којег је Браун убрзо напустио сараднике. Испоставило се да му је то била највећа грешка у животу...



   Snapchat је званично почео с радом у јулу 2011. године (из дневне собе оца Евана Спигла), додуше тада још увек под именом Пицабоо, и то као апликација за уређаје са iOS оперативним системом. Крајем новембра следеће године лансирана је и андроид верзија, а занимљиво је да је до тада путем Снепчета већ размењено више од милијарду фотографија!
   Иначе, ова друштвена мрежа, барем за сада, највећи број корисника има у САД: према последњим подацима, негде око 50 милиона. Они дневно размене више од 350 милиона фотографија и видео-клипова, с тим да је просек њихових година – 18 . Поређења ради, просечан корисник Фејсбука има више од 40 година.

а успех Снепчета код тинејџера постоје бар два разлога: као прво, одговара им то што сваки доказ о ономе што су написали готово одмах нестаје – за највише 10 секунди – а као друго, они више не желе да буду на друштвеној мрежи на којој се налазе и њихови родитељи! Очито, Снепчет је постао велика претња Фејсу, па стога и не чуди што су покушали да их купе. Мада званично није потврђено, Спигл и Марфи су, према писању „Вол стрит џорнала”, одбили понуду од три милијарде долара, и то у кешу, које им понудио Закерберг! Потом су прихватили милијарду долара већи износ, али за партнерство са кинеским предузећем Тенцент... У сваком случају, амерички часопис „Форбс” је оснивачима Снепчета посветио велики чланак, предвиђајући да је реч о момцима (Спигл ове године пуни 24, а Марфи 26), који ће врло брзо ући у друштво доларских милијардера.



Аутор: 
M. O.
број: