Пријава/Регистрација | Форум |Редакција |Претплата

Мушка тајна више није тајна


СЛАБОСТ ЈАЧЕГ ПОЛА
Осим што проводе више времена дотерујући се, мушкарци данас троше и више новца на средства за улепшавање

     Мушкарци верују да су важни по ономе што раде и шта други мисле о њима, написао је давно један славни писац.
     А да би други лепо мислили о њима, осим пословних достигнућа, морају лепо и да изгледају. Извесно време – не свакако одувек – владало је уверење да су жене те које се, за разлику од мушкараца, стално удешавају, да им је више стало до комплимената и уздаха које њихов изглед изазива. Та времена су изгледа прошла. Јер, мушкарци се поново брижљиво удешавају. Можда чак и више него древни становници Крита у време кад је цветала минојска култура, а то је било од 2700. до 1450. године пре наше ере. Значи ли то да су мушкарци увек били ташти, можда и више од жена? Тешко је ту одмерити снаге.



     „Таштина тешко умире – у неким тврдокорним случајевима и надживи човека!”, написао је, уосталом, енглески писац Роберт Луис Стивенсон.
     Судећи по најновијим британским статистичким подацима, мушкарци су ти који не само што троше више новца за улепшавање, него дотеривању посвећују и више времена од жена. Истраживање је обухватило три хиљаде мушкараца у најбољим годинама (од осамнаест до шездесет пет).


     Шта је показало истраживање? Испоставило се да на свакодневно улепшавање мушкарци „троше” у просеку осамдесет три минута. То подразумева туширање, бријање, мазање помадама и лосионима, намештање фризуре и одабирање одеће. С друге стране, жене се брже дотерују. За само седамдесетак минута оне се окупају, оперу косу, направе фризуру, нашминкају и одаберу шта ће обући.
     Према истом истраживању, мушкарци скоро петнаест минута потроше решавајући тешку недоумицу која гласи: шта да обучем? После петнаестоминутног размишљања, напослетку се најчешће одлуче за фармерке, мајицу и џемпер, ако је хладно. Иако се чини да су брижљивије обучене, жене одлуче и обуку се за мање од десет минута.

     И то није све. Припадници јачег пола троше више новца и на улепшавање. Парфеми, разне креме за лице (најтраженије су оне против бора!), лосиони за потамњивање коже, гелови за косу и други козметички производи празне џепове мушкараца. О фризерима да не говоримо.
     До пре неколико година важило је правило да је мушкарац благо запуштеног изгледа – мужеван. Сад су уверења другачија. Неговани нокти, сређена брада, „намонтирана” фризура, облак мириса кроз који се крећу свакога дана долазећи на факултет, у школу или посао – то је слика која је, једноставно речено, очекивана. Стиче се утисак да су мушкарци једва дочекали ову нову моду и похрлили у парфимерије и козметичке салоне.
     Можда нису чули за упозорење које је давно дао руски писац Лав Николајевич Толстој: „Мани се свих издатака које правиш из таштине”.

Аутор: 
М. О.
Илустровао: 
Добросав Боб Живковић
број: