Писали сте
СЛАТКА ЕНГЛЕСКА ЧОРБАПриметила сам да домаћи произвођачи сладоледа овог лета праве сладолед „zuppa inglese”, па ме занима какав је то сладолед јер никада раније нисам чула за њега.
МИЛИЦА
Бочар

Будући да је колач веома познат у Италији, тако је у овој земљи познатој по одличном сладоледу настала и ледена посластица који се прави од млека, слатке павлаке, шећера, жуманаца, пишкота и ликера. Ни у рецепту за посластицу, ни за сладолед, за припрему крема није потребно у њега стављати брашно. Заправо, то је забрањено! Сладолед најчешће преливају сирупом од воћа или топљеном чоколадом.
КОЛИКО КОРИСТИМОМОЗАК?
Занима ме о чему би људи размишљали када би користили сто посто свог мозга. Какве би животне активности имали? И да ли је уопште истина да га човек користи само десет одсто?
ИВА
КИКИНДА

Овај нашироко распрострањен мит вероватно је произашао из погрешних тумачења научних радова насталих крајем 19. и почетком 20. века, од када га је популарна култура ширила путем романа и филмова. Тако је могуће да је легенда о коришћењу десетине мозга постала општеприхваћена само из радозналости и слатке замисли о томе шта бисмо све могли када бисмо „укључили” и преосталих деведесет посто.
Ипак, парапсихолошке појаве попут телекинезе или телепатије наводе нас да се запитамо због чега само ретки имају такве могућности. Одговор је – тренинг. Усклађеност и учестало понављање одређеног задатка могу да утичу на то да наш мозак постане стручњак за неки задатак који нам се испрва чини готово несавладивим. У том смислу можемо да кажемо да не користимо баш увек сто одсто свог можданог резервоара. Оно што мучи научнике јесте и загонетка о вези неурона из различитих делова мозга и глијалних ћелија који удруженим снагама стварају нашу свест. Она и данас остаје мистерија за човечанство. Зато можемо да закључимо да никако није истина да користимо само десет одсто мозга, али да смо, по свему судећи, разумели само десет одсто његовог начина рада.
ПАМЕТНА ПЛАВУШАЧуо сам да су Мерилин Монро неоправдано прогласили „глупом плавушом”, а да је она заправо била веома интелигентна жена. Шта је права истина?
ДУШКО
из Медака

ВАЈАР, ЗЛАТАР, ПИСАЦ, РАЗБОЈНИК...
Чуо сам да је чувени ренесансни скулптор Бенвенуто Челини био и писац па ме занима каква је дела писао.
ГАЛЕ
Слатина
Какав је Челини био писац? Величао је себе преко сваке мере, библијским тоновима описујући своје рођење и догађаје из живота, као пут чудеса. Најважнијим делом његове аутобиографије сматра се повест о томе како је заправо настао и како је изливен Персејев кип. Уздижући сопствену уметност и истичући себе као посебног човека, описао је живот као борбу с окрутном судбином. Аутобиографију Бенвенута Челинија 1951. године превео је песник Тин Ујевић, а потом и Југана Стојановић.
ЛАБУДОВА ПЕСМАОткуд и откад да се последњи тренуци некога и нечега често називају лабудовом песмом? Каква је то уистину песма?
ЗОРИЦА
Суботица

А да веровања о пресмртној песми лабуда, преточена у леп и сликовит израз, нису без основа, посведочио је и велики немачки природњак Алфред Едмунд Брем (1829–1884). У познатом делу „Живот животиња” записао је, поред осталог, и ово:
„Све што се говори о песми умирућег лабуда нису измишљотине, јер последњи уздаси смртно рањеног лабуда извијају се у виду певајуће мелодије... Правим певачем умирући лабуд не може се сматрати, али његов последњи уздах толико је мелодичан, као и сваки други који он производи...”
ЋУПРИЈА НА ТРЕБИШЊИЦИОвог лета сам на путу за Боку Которску прошао кроз прелепо Требиње, где ме је, поред осталог, посебно задивио мост који зову Арсланагића мост. Можеш ли нешто више да ми кажеш о њему?
СТЕВИЦА
Ваљево

Према до сада проученим историјским изворима, изградња овог моста веже се за 1573/1574. годину. Не постоји поуздан податак о главном градитељу, али по стилу градње мост се приписује неком од ученика чувеног Мимар Синана, пројектанта ћуприје у Вишеграду. Време, пак, указује и на могућност учешћа гласовитог Мимар Хајрудина у изградњи моста преко Требишњице, с обзиром на то да је тада овај архитекта назван „Микеланђело Истока” радио на Старом мосту у Мостару. Непобитни су, међутим, докази о учешћу чувених дубровачких мајстора у његовој изградњи од чувеног билећког камена. Има, разуме се, и других (историјских) прича око градње ове ћуприје у Требињу, али то би захтевало прилично простора.
Важно је овде истаћи да се од времена изградње, називао Велики мост, Требињски мост или Мост код требињског манастира (манастир Добрићево). Када су 1687. године Млечани заузели Херцег Нови, истеравши Турке, муслиманско становништво се повлачи ка унутрашњости Херцеговине и Требињу. Сматра се да је међу њима био и Арслан-ага, који је од султана добио допуштење да он и његови наследници наплаћују мостарину. Тако је мост добио једно од својих познатијих имена, а недуго затим и стражарницу. Арсланагића мост назива се још и Перовића мост, због веровања да су Арсланагићи исламизовани део братства Перовића.
Занимљиво је да се мост данас не налази тамо где је првобитно и подигнут. Наиме, због хидроакумулације Горица, потопљен је 1965. и под водом самовао око годину дана. Стручњаци из читаве тадашње Југославије окупили су се у мисији спасавања и одлучено је да се измести пет километара низводно, а демонтажа је извршена „камен по камен”. Сваки блок обележен је и поређан на оближњу ливаду где је туговао неколико година. Све до 1970–1972. године када је потпуно рестауриран и у истом, пређашњем и данашњем облику прекорачио зеленооку Требишњицу.Иначе, дугачак је 92 метра, ширине коловоза од 3,6 m, а висине од 15 метара за време нормалног водостаја. Камену грађу чине три стуба, два велика и пет малих сводова...



















