Pisali ste



Молим те да нам помогнеш и кажеш шта је то зорбинг?
АЊА и РАДЕ
Ниш


Двејн ван дер Слус и Ендру Акерс почели су да праве те необичне „санке” које су назвали „зорб”, као и предузеће које су основали, а спорт се прочуо као зорбинг. У речнику се појам објашњава као „спорт чији су учесници смештени унутар велике, прозирне лопте која се потом котрља пољем или низ неку падину”. Зорбинг је постао омиљен у многим државама света и, у међувремену, ушао и у „Гинисову књигу рекорда”.
Извесни Стив Кемп је, окрећући се у зорбу, превалио највеће растојање од петсто седамдесет метара, док је најбржи зорбонаут, како зову људе који се баве овим спортом, Кит Колвер: постигао је највећу брзину од педесет два километра на сат. Колико нам је познато, зорбинг не постоји у нашој земљи.

Помно пратим серију која је код нас преведена као „Истражитељи из Мајамија” и често се запитам кад је настао овај град који се тако „лепо слика”?
Милица
Ниш


О том делу обале говорило се као о „једном од најпривлачнијих места за оснивање насеља”. Кад је 1894. године наступила велика хладноћа, једино су усеви из Мајамија „преживели” на Флориди. Џулија Татл (1849–1898), месни одгајивач лимунова, успела је да једног од железничких „тајкуна” убеди да железничку пругу прошири и доведе до Мајамија. Јула 1896. Мајами је озваничен као град који је бројао само триста становника. Зато се Џулија Татл, једна од ретких жена за коју се каже да је основала неки град, каже да је „мајка Мајамија”. С мањим и већим успонима и падовима овај град се ширио наредних деценија. Кад је Фидел Кастро 1959. године преузео власт на Куби, многобројни Кубанци потражили су уточиште у Мајамију. У другој половини 20. века Мајами прераста у један од важнијих међународних, финансијских, културних средишта.

Да ли можда знате нешто о овој скулптури (уз писмо прилажем и фотографију), која је сад постављена у близини Павиљона Цвијета Зузорић, у Београду, а некада се налазила код Конака кнегиње Љубице?
Ваш верни читалац
МИЛОМИР РАШКОВИЋ
Нови Пазар

У сарадњи Народног музеја и Галерије „Јован Поповић” у Опову, 1971. године приређена је изложба Мештровићевих дела. „Анђео смрти”, бронзани кип висок готово четири метра, наставио је да краси оповски Парк скулптура и није враћен у матични музеј јер због висине није имао одговарајуће место. Ово дело великог југословенског вајара поново се вратило у српску престоницу.

Шта значи изрека „бацати дрвље и камење” на некога?
БРАНКО
Ваљево

Постоји неколико облика ове изреке. Може да се каже „осути” или „дићи” или чак „сипати дрвље и камење” на некога, да би се појачао утисак о грдњи. У неким случајевима из изреке се искључује „дрвље”, па се каже само „осути камење” што упућује на древно време и каменовање које се као најтежи и најсрамнији обилик каyне примењивало код старих Египћана, Грка, Римљана, али и код нас. На основу тог обичаја настао је и овај израз у нашем језику. Често се користи у говору, а био је и омиљено уметичко изражајно средство наших старијих писаца попут Стјепена Митрова Љубише, Стевана Сремца, Радоја Домановића.
Илустровао Добросав Боб Живковић

